4ebed7efffc0e4484ba2a62c9aa5f0c1.jpg
49cc71f707a57070b6e1ec9be66577e7.jpg
Освіта
Освіта

Освіта (98)

У тернопільських школярів літні канікули - у розпалі, проте у травні ходили чутки про те,що наступні літні канікули можуть бути коротшими.

Протягом червня цього року Міністерство освіти і науки України неодноразово отримувало запити та листи від батьків, вчителів та журналістів щодо начебто продовження навчального року до 1 липня.

Важливо зауважити, що Міністерство освіти і науки України жодного рішення щодо продовження або скорочення тривалості навчального року у загальноосвітніх навчальних закладах в 2016 або 2017 році не приймало, а цьогорічний лист МОН "Про структуру навчального року та навчальні плани ЗНЗ" в цьому питанні не відрізняється від минулорічних, - повідомляє Міністерство освіти і науки України.

Додатково інформуємо, статтею 16 Закону України «Про загальну середню освіту» від 1999 року передбачено, що:

"Навчальний рік у загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів і форм власності розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

Структура навчального року (за чвертями, півріччями, семестрами) та тривалість навчального тижня встановлюються загальноосвітнім навчальним закладом у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, за погодженням з відповідним органом управління освітою.

Режим роботи загальноосвітнього навчального закладу визначається ним на основі нормативно-правових актів та за погодженням з відповідним органом державної санітарно-епідеміологічної служби".

В червні у загальноосвітніх навчальних закладах може проходити державна підсумкова атестація, шкільні практики, екскурсії і це традиційно є частиною навчального року. Таку ж структуру навчального року планується зберегти і в 2016/2017 навчальному році. 

 

 

 

 

 

 

 

Цьогорічні тернопільські випускники шкіл ще можуть змінити професію. Сертифікати зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року будуть дійсні щонайменше 2 роки.

На даний момент продовжується наукова і експертна дискусію, скільки саме років буде дійсний сертифікат ЗНО, але 2 роки це точно, повідомляє zib.com.ua. 

Як пояснила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич, кількарічний термін дії сертифікату - це європейська практика.

Зауважимо, 2015-го року в Україні була змінена методика визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання і вже другий рік поспіль запроваджено поріг «склав/не склав», як у міжнародних тестах. Цього року така методика буде продовжена. "Це означає, що ті, хто пройде ЗНО цього року, зможуть скористатися своїми сертифікатами у вступній кампанії 2017 року", - додала Міністр.

Як пояснили "ЗіБ" у Міносвіти, відповідні норми будуть закладені в умовах вступу до вищих навчальних закладів на 2017 рік, які будуть затверджені і оприлюднені восени. 

Коментуючи питання щодо терміну дійсності ЗНО, Міністр зауважила, що результати міжнародних тестів TOEFL та IELTS визнаються протягом 2 років, а GMAT - 5 років: «Вважаю це справедливим. Якщо дитина склала ЗНО, ми маємо дати їй вибір: усвідомлено прийняти рішення про вступ або відкласти його на рік»

 

Вісім базових змін, якими вступна кампанія 2016 року відрізнятиметься від попередніх, запроваджуються в Україні і про них важливо знати тернопільським абітурієнтам.

При вступі до вищих навчальних закладів цього року

Про це повідомляє ДТ з посиланням на прес-службу Міносвіти, передає «Закон і Бізнес».

1. "Новий зміст": новий перелік галузей і спеціальностей

В цьому році буде  здійснюватись набір за новим єдиним переліком галузей і спеціальностей, що був затверджений в 2015 році. "Раніше абітурієнт вступав на вужчу спеціальність, що обмежувало можливість змінити освітню траєкторію в майбутньому. Крім того, ця зміна відкриває нові можливості вишам для розробки власних освітніх програм", - повідомила перший заступник міністра освіти і науки  Інна Совсун.

2. "Рівність прав громадян": вступ тільки за конкурсом

У цьому році повністю прибрали норму про позаконкурсний вступ, котра суперечила Конституції України, а також цільовий прийом. Таким чином,  усі учасники вступної кампанії проходитимуть конкурсний відбір. Разом з тим, є категорії громадян, котрі з об'єктивних причин потребують підтримки держави. Ці абітурієнти вступатимуть за конкурсом, але на основі інших  видів вступних випробувань. Пільги залишили для хворих, сиріт, демобілізованих та учасників бойових дій.

3. "Адресність держзамовлення": місце йде за вступником

"У минулому році ми випробовували подібну модель, коли обсяг місць держзамовлення в університеті коригувався відносно популярності у студентів з вищими балами ЗНО. Тоді відбулося укрупнення потоків за державним замовленням, тобто сильніші університети отримали б більше місць, менш популярні – менше, що, в принципі, було закладено в основу закону про вищу освіту", - зазначила Совсун. У 2016 році ця модель реалізовуватиметься тільки на денній формі навчання (набір на перший курс) за всіма освітніми рівнями, крім набору на молодшого спеціаліста.

4. Для вступників з Криму та Донбасу: спрощена система

МОН розробило повноцінну стратегію підтримки вступників з Криму та Донбасу. Особливі умови для вступу, наприклад, для абітурієнтів з Донбасу дозволять їм вступати за іспитами в університети, що були евакуйовані з території антитерористичної операції.

5. "Усунення черг": електронна подача документів

У цьому році прийом документів на  вступ за результатами  ЗНО здійснюватиметься виключно в електронній формі.

6. "Профорієнтація": 15 заяв на 5 спеціальностей

Під час попередніх вступних кампаній  абітурієнти мали можливість подавати 15 пакетів документів у п'ять університетів. Таким чином, замість того, щоб обирати улюблений напрям, вступник був змушений розподіляти  свої заяви між різними спеціальностями  в рамках одного університету. В цьому році акцент буде змінено на профорієнтацію майбутнього студента. В 2016 році абітурієнт зможе подати 15 заяв на 5 різних спеціальностей за держзамовленням на денну форму навчання у будь-які університети за власним бажанням.

7. "ЗНО для вступу в магістратуру": експеримент для спеціальності «право»

В цьому році - це просто експеримент. Експерти, міжнародні організації та дев'ять університетів, що зголосились взяти участь у цьому пілотному проекті, практично весь рік розробляли тест для спеціальності 081 Право. До навчальних закладів, що брали участь в розробці,  вступ в магістратуру на "Право" здійснюватиметься за результатами зовнішнього тесту. В майбутньому це дасть можливість забезпечити більш рівні умови для вступників на цю спеціальність, зробити прозорішим вступ до магістратури.

8. "Вільні траєкторії": студент управляє своєю освітою

В цьому році третій предмет для вступу за результатами ЗНО абітурієнт вибиратиме з "лінійки" предметів, запропонованих вищим навчальним закладом. Тобто 2 предмети фіксовано визначає ВНЗ, а третій, серед запропонованих варіантів, - вступник. "Лінійку" на власний розсуд визначатимуть вищі навчальні заклади.

4 найбільші Тернопільські ВИШі брали участь визначенні кращих в Україні.

Київ прогнозовано став лідером за кількістю вищих навчальних закладів, що увійшли до консолідованого рейтингу вишів України. Останній, складений за підсумками 2015 року, включив у себе 286 навчальних закладів з усіх регіонів країни. «Слово і Діло» вивчило консолідований рейтинг Міносвіти, зведений на основі думок трьох експертних груп: («Топ-200 Україна», Scorpus, «Вебометрикс»), які дали оцінку вишам України за різними критеріями – від висновків академічного співтовариства й кількості цитувань наукових публікацій до активності веб-сайтів ВНЗ, повідомляє intermarium.com.ua 

65 із них працюють саме в столиці. Найбільш престижним університетом за всіма критеріями оцінювання вкотре став КНУ ім. Т. Шевченка. А от другу позицію експерти віддали Харківському університету ім. В. Каразіна. 

З Тернопільських ВИШів на 17 місці - ТТУ ім. Пулюя, на 34 - ТНЕУ, на 47-му - ТНПУ ім. Гнатюка, на 54-му ТДМУ ім, Горбачевського.

Навчальний рік для школярів триватиме від 1 вересня по 1 липня.  

Такий документ підписала міністр освіти і науки Лілія Гриневич.Документом передбачено, що у загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів і форм власності має розпочатись у День знань - 1 вересня і закінчитись не пізніше 1 липня наступного року, повідомляє galinfo.com.ua 

Також передбачено, що тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів без врахування днів, коли діти припиняли навчання з незалежних від них причин (карантин, температурний режим тощо).

У межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, школами має бути встановлена тривалість навчального тижня на весь навчальний рік. У випадку встановлення 5-денного навчального тижня відпрацювання уроків по суботах (з метою надолуження навчального матеріалу, чи продовження канікул та скорочення опалювального сезону) не допускається, оскільки це призведе до перевищення тижневого гранично допустимого навантаження на учнів.

Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів учні 4, 9 та 11 класів складатимуть державну підсумкову атестацію. Перелік предметів для державної підсумкової атестації, форму та терміни її проведення буде затверджено додатково.

У Міносвіти зазначають, що загальноосвітні навчальні заклади спільно з органами державної влади та органами місцевого самоврядування прийматимуть рішення щодо запровадження карантину, припинення чи продовження навчального процесу з поважних причин, щодо надання учням вихідних для підготовки і проведення ДПА або ЗНО (якщо вони будуть проводитись під час навчального процесу), щодо доцільності проведення навчальної практики та навчальних екскурсій, визначають дати проведення свята «Останній дзвінок» та вручення документів про освіту.

Кількість фактично проведених вчителями уроків може бути меншою від попередньо запланованої. В такому випадку навчальний заклад та вчителі обов’язково мають вжити заходів щодо освоєння учнями змісту кожного навчального предмета в повному обсязі за рахунок ущільнення, самостійного опрацювання, засобів дистанційного навчання тощо.

Менша кількість проведених вчителем уроків через об’єктивні обставини не може бути причиною вирахувань із його заробітної плати.

 

У Теребовлі на базі військово-патріотичного центру «Миротворець» урочисто відкрили обласний етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри “Сокіл” (“Джура”)

Її метою є виховання учнівської молоді на звичаях українського козацтва, на засадах національної гідності, самосвідомості та здорового способу життя. Змагання для більше ніж 400 учнів 9-10 і 6-8 класів триватимуть до 17 червня. Про це повідомляє Управління освіти і науки Тернопільської ОДА.

У програмі дитячо-юнацької патріотично-спортивної гри “Сокіл” (для старшокласників), “Джура”(6 – 8 класи): змагання “Рятівник”, стройовий впоряд, збирання і розбирання автомата, стрільба, тактична підготовка, смуга перешкод, теренова гра, перетягування линви, топографічна підготовка тощо.

Церемонія військово-патріотичного заходу розпочалася за українською традицією – покладанням квітів до пам’ятника Героям Небесної Сотні в Теребовлі, вшануванням хвилиною мовчання пам’яті всіх загиблих за Українську державу, підняттям Державного Прапора України та внесенням козацького прапора.Вітали юних учасників заступник голови обласної ради Любомир Крупа, заступник начальника управління освіти і науки облдержадміністрації Ганна Зварич, перші особи влади Теребовлянського району, представники народної самооборони, козацтва області, військові, керівники комунальних закладів.

Отець Володимир благословив школярів на успішну, чесну й справедливу спортивну боротьбу та освятив прапори команд.

Підсумки обласного етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри “Сокіл” (“Джура”) підбиватимуть 17 червня. Переможці представлятимуть Тернопільщину на Всеукраїнському етапі в Одесі.

Під час відкриття гри для підняття козацького духу «Соколів» і «Джур» виступили художні колективи Теребовлянського вищого училища культури.

Довідково

“Сокіл” (“Джура”) є одним із найкращих національних патріотичних виховних заходів ігрової форми, що проводиться системно у формі позакласної роботи. Дитячо-юнацька гра на різних етапах передбачає інтелектуальні та спортивні випробування, під час яких школярі вивчають історію становлення української державності, героїку визвольних рухів, українського козацтва. У програмі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри “Сокіл” (“Джура”) передбачені такі заходи, що є свідченням твердої волі українського народу, як “Перетягування линви”, туристсько–спортивна смуга перешкод, стрільба, гра “Пластун”, теренова гра, змагання “Рятівник”, гра “Відун”, ватра “У колі друзів”, конкурс біваків (таборування).

 

    

Профтехосвіта Тернопільщини, як і усієї України потребує реформування. Упродовж 25 років незалежності  вона не зазнала системних змін.

ПТУ і коледжі, на відміну від загальноосвітніх шкіл, отримували стабільне державне фінансування. Їхні керівники звикли, що ця підгалузь освіти живе не так уже й бідно, і ніхто з керманичів держави, областей, державних органів не встромляє носа в їхнє тихе царство. І лише наприкінці минулого року, коли стало зрозуміло, що уряд більше не має наміру надавати держбюджетну субвенцію на підготовку робітничих кадрів і з 2016-го перекладе фінансування закладів профтехосвіти на місцеві бюджети, нарив лопнув. На поверхню вийшло чимало проблем, що накопичувалися у цій сфері роками. Їх яскраво видно на прикладі невеликої Тернопільщини.

Мінфін, а за ним і Кабмін вирішили перекласти фінансування закладів профтехосвіти на місцеві громади, з перспективою передачі їх з державної у комунальну власність. Такий план було закладено ще у Законі "Про державний бюджет на 2016 рік", ухваленому 25 грудня 2015-го. Урядовці чомусь забули, що піклування про ПТУ, де здобувають повну середню і професійну освіту діти з усієї області, — це державні повноваження, невластиві для органів місцевого самоврядування, і в останніх бракуватиме коштів для цих потреб (саме таку позицію зайняло Міністерство освіти і науки). У великих індустріальних регіонах усі або майже всі ПТУ перейшли на фінансування з бюджетів міст. І при розрахунковій потребі на утримання закладів профтехосвіти в Україні в обсязі 5,8 млрд грн у місцевих бюджетах враховано не так уже й мало — 3,9 млрд. Проте в аграрних і глибоко дотаційних областях, однією з яких є Тернопілля, і в не надто багатих їхніх обласних центрах і містах обласного значення склалася інша практика фінансування ПТУ.

Керівництво Тернополя заявило, що не має можливості в повному обсязі фінансувати шість закладів, які розміщуються на його території, а зможе їх утримувати лише в тій частині, яка стосується навчання міських дітей і потреб міського ринку праці. Конституція України (ст. 53) гарантує доступність професійно-технічної освіти усім громадянам, незалежно від проживання у селі чи місті, повідомляє gazeta.dt.ua.

Втім, градоначальник Тернополя Сергій Надал та його заступник Леонід Бицюра вважають оптимальним варіант, коли місто навчатиме сільських дітей лише за умови, що райони чи об'єднані громади, які зацікавлені в підготовці тих чи інших спеціалістів, надаватимуть міському бюджету відповідну субвенцію. Така пропозиція викликає певні сумніви, насамперед морального і соціального характеру. Не варто забувати про виховну функцію ПТУ. Якщо бодай трохи непрямо обмежити доступ кризовій категорії дітей — з малозабезпечених і неблагополучних родин — до здобуття профтехосвіти, то, поза сумнівом, зросте злочинність та інші негативні явища у регіоні. І замість навчальних місць потрібно буде розширювати місця в пенітенціарних закладах і наркодиспансерах. Тому керівництво департаментів фінансів та освіти і науки Тернопільської облдержадміністрації з-поміж різних шляхів обрало один — усі навчальні заклади профтехосвіти, які не розташовані в містах обласного значення — Тернополі та Кременці (а таких аж 17!), закріпити в обласному підпорядкуванні і фінансувати їх з обласного бюджету.

Видатки 17 ПТУ і коледжів, які фінансуються з обласного бюджету, на старті цього року були забезпечені лише на чверть від мінімальної потреби, шість закладів профтехосвіти у Тернополі — на 40%, а одне ПТУ в Кременці — взагалі на 20%. Мінфін і президент не відступають від позиції, що профтехосвіта має фінансуватися з місцевих бюджетів, і місцеві органи влади повинні нарешті розпочати її реформування. Тому П.Порошенко, вгледівши ризик у "перекладанні фінансування потреб навчальних закладів у повному обсязі на державний бюджет", заветував і повернув до Верховної Ради ухвалені 4 лютого ц.р. зміни до Закону "Про державний бюджет України на 2016 рік" щодо фінансування профтехосвіти і до Бюджетного кодексу, якими було передбачено місцевим бюджетам субвенцію на підтримку(!) підготовки робітничих кадрів у ПТУ та інших навчальних закладах, що готують кваліфіковані кадри на умовах державного замовлення.

Отож увесь обсяг субвенції в розмірі 998 млн грн, який мали спрямувати в обласні бюджети та бюджети міст обласного значення, залишився на папері. Частковий порятунок центральна влада таки знайшла. Недавно область отримала 12,4 млн грн стабілізаційної дотації (із 500 млн грн, які на початку лютого уряд розподілив між тими регіонами, де для фінансування ПТУ бракує коштів). Більшу частину згаданих коштів фінансовий орган області найближчим часом віддасть містам: 3,4 млн грн міському бюджету Тернополя, а 3,7 млн — Кременцю. Та ці вливання докорінно не змінюють ситуації. Більш того, якщо коштів для фінансування закладів профтехосвіти у Тернополі й Кременці вистачить до кінця літа, то в ПТУ і коледжах, які утримуються з обласного бюджету, платити зарплати і стипендії буде нічим уже в червні. Не помічає лише лінивий: діюча мережа ПТУ — застаріла, громіздка, аж ніяк не відповідає потребам сучасного ринку праці. І обласна виконавча влада, зокрема департамент освіти і науки облдержадміністрації, розробила заходи з модернізації і розвитку профтехосвіти. Передбачено створити чотири регіональні багатопрофільні центри профтехосвіти за кількома напрямками: сільське господарство—переробка сільгосппродукції—харчування (по одному у північній і південній частинах області); сільське господарство—автомобільний транспорт (на сході області); автотранспорт—сільське господарство—харчування (в західній частині Тернопільщини).

Заступник директора департаменту освіти і науки Тернопільської облдержадміністрації Володимир Чайковський переконує, що для перезавантаження всієї системи профтехосвіти в області потрібно пройти кілька етапів.

 Ми створюємо робочу групу, до якої увійдуть не тільки обласні чиновники, а й представники органів місцевого самоврядування, об'єднаних територіальних громад, керівники будівельних компаній і сільськогосподарських підприємств, для яких підготовка кваліфікованих робітників є актуальною. Вони могли б не тільки формувати регіональне замовлення на підготовку кваліфікованих робітничих кадрів (а в проектах базового Закону "Про освіту" та Закону "Про професійно-технічну освіту", розроблених Міносвіти, передбачено не державне, а виключно регіональне замовлення), а й частково фінансувати витрати — придбати сучасну техніку або надати базу для практики учнів. Крім того, мусимо вжити ряд заходів, щоб зробити сучасним кадрове забезпечення закладів профтехосвіти. А це означає, що потрібно впорядкувати їхні штати, відмовитися від частини заступників директорів ПТУ і коледжів, інших управлінських кадрів. Не обійтися без перегляду тарифікації на чверть половини окладів, що тягне за собою додаткові витрати на оздоровлення, премії, надбавки і т.ін. Упродовж 2016–2020 рр. ми будемо об'єднувати ці заклади без їх ліквідації, бо діє мораторій на закриття. Водночас є гостра потреба в оптимізації деяких спеціальностей, бо не може бути їх дублювання в ПТУ, які розташовані поряд. Слід віддати перевагу тому навчальному закладу, де кращі викладачі, майстри, добре оснащені лабораторії, діє майстерня, цех чи якесь інше виробництво з виготовлення готових виробів, — зазначає В.Чайковський.

Хто б сперечався, зміни потрібні комплексні. Щодо реформування цієї системи керівництво міста Тернополя має радикальнішу позицію, ніж обласні чиновники. Заступник міського голови Леонід Бицюра розставляє дещо інші акценти:

Погляньте, із 4365 учнів, які нині навчаються в закладах профтехосвіти Тернополя, аж 650 готуються за спеціальністю "оператор комп'ютерного набору" в інтеграції з іншими спеціальностями — "конторський офісний службовець", "агент туризму", "секретар-референт", "фотограф". Є навіть спеціальність "асистент референта", що у перекладі народною мовою означає "помічник помічника". Або ліцензований обсяг — 90 операторів поштового зв'язку чи вкрай застаріла спеціальність "контролер ощадного банку". Навіщо випускати таких фахівців, коли немає ніякого зв'язку з ринком праці? За інформацією міського центру зайнятості, за останній рік-два їх працевлаштовано одиниці або взагалі нікого. Бачимо спеціальності, які дублюються, наприклад, водіїв. Поширена ще й практика, коли заклад сфери послуг готує мулярів, штукатурів, тобто непрофільні спеціальності. Очевидно, що підготовку фахівців треба згрупувати в тих закладах, які будуть на цьому спеціалізуватися. Корупційна складова в діяльності ПТУ полягає в тому, що під кожен заклад формується держзамовлення. Взаємозв'язку між такими замовленнями немає жодного. Як і немає ніякого контролю за держзамовленням з боку громад. А коли місто буде формувати регіональне замовлення, то ми виходитимемо з того, що нам потрібні фахівці ще й для великих комунальних підприємств — для міськтеплокомуненерго, водоканалу, з енергозбереження, для робіт з благоустрою території міста і т.ін. І ми тоді змогли б ліцензійний обсяг замовлення одного закладу перекласти на інший.

Для міста Тернополя потрібно два заклади профтехосвіти, які фінансуватимуться з міського бюджету. Один — будівельно-технічного напряму, а другий — сервісно-торгового, — пояснює Л.Бицюра. З усього видно, що до закінчення цього навчального року ПТУ і коледжі потрібно дофінансувати хоча б для того, аби повністю виплатити зарплату викладачам, стипендії, оплатити енергоносії. І водночас розпочати давно запізніле реформування профтехосвіти, виходячи з потреб місцевого ринку праці. Певну дорожню карту такої реформи накреслив заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей, перебуваючи днями у складі урядової делегації на Тернопільщині. "В Україні склалася ненормальна практика, коли 80% випускників шкіл здобувають вищу освіту, а 20% — професійно-технічну, а згодом випускник вишу не може знайти місце на ринку праці і отримує робітничу спеціальність. Більшість кадрів профтехучилищ усе-таки потребує малий і середній бізнес. Тому не можна позбавляти дітей права вибору ПТУ і не можна зменшувати кількість тих, хто хоче здобути професійно-технічну освіту", — зауважив він. Хоча реформа ще як слід не розпочалася, та одразу викристалізувався портрет противників будь-яких змін у цій сфері — це нинішні директори ПТУ, їхні заступники, частина викладацьких колективів, яких підтримують профспілки.

Дивуватися нічого: вони звикли до рутинного управління закладами і такої ж підготовки кадрів. І ніяк не можуть збагнути, що коли зберегти систему профтехосвіти в нинішньому стані, то вона через деякий час відімре сама по собі, бо стане просто непотрібною для суспільства і ринку праці.

 

Науковий табір для школярів буде діяти у Тернополі!

З 13 червня до 1 липня в Тернополі буде діяти літній Науковий табір для школярів.

Юні науковці зможуть в процесі простих і цікавих занять опанувати ази конструювання, інженерії, робототехніки.  Також на таборі  школярі зможуть відчути себе справжніми програмістами, зробивши перші спроби з програмування.

А ще на них чекає інтерактивна англійська з носієм мови, ігри та розваги. Таку ініціативу впроваджують організації «Молода Просвіта» та Молодіжний центр праці спільно з волонтером Корпусу Миру Нішат Мхамуд.  

Отримати детальнішу інформацію  щодо участі можна за номерами: 098 122 53 25, (0352) 25 06 90. 

Тернопільські дошкільні навчальні заклади чекають великі зміни. Міністерства охорони здоров'я затвердило новий санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів України.  

Зазначеним Санітарним регламентом  передбачено умови, що сприятимуть  створенню дитячих садків, у тому числі у житлових та нежитлових приміщеннях, повідомляє сайт МОН.

Основні переваги нової редакції регламенту:

За відсутності харчоблоку у дошкільному навчальному закладі допускається постачання готової продукції операторами ринку харчових продуктів за умови дотримання вимог Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів";

У разі відсутності власної пральні, прання білизни може здійснюватись іншими пральнями, за винятком пралень, що обслуговують інфекційні заклади охорони здоров'я, об'єкти хімічної та іншої небезпечної промисловості;

Знято заборону щодо використання для дітей двоярусних ліжок.

Також відтепер після перенесеного інфекційного захворювання приймання дітей до дошкільного навчального закладу дозволяється лише за наявності медичної довідки закладу охорони здоров'я, в якому дитина перебувала під медичним наглядом. Діти після тимчасової відсутності у дошкільному навчальному закладі з інших причин приймаються без медичних довідок, за умови відсутності явних ознак захворювання.

У документі відсутня дрібна регламентація (наприклад, висота бортиків пісочниці або діаметр стійок огородження ліжок, дитячого манежу тощо), але при цьому чітко визначені вимоги до чистоти, організації харчування, температурного режиму, освітлення, утримання басейнів, розпорядку дня дитини.

Документ готується до оприлюднення в друкованих ЗМІ.

До Тернополя завітали гноми.  У ТРЦ "Подоляни" відбулась церемонія нагородження за популяризацію дитячої книги переможців Всеукраїнської премії ім. Романа Завадовича.

Тож не дивно, що "Подолянами" блукали герої Романа зі Славної. Усі вони - учні Зборівської державної гімназії імені Романа Завадовича. Пошановувачів творчості відомого земляка вони привітали фрагментом вистави "Пригоди Гномика-Ромтомтомика".

А ось солістка, лауреат Всеукраїнських конкурсів Наталія Виспінська, вокальний ансамблю дівчат, а також Вікторія Нікуліна вз Тернопільського обласного музичного училища ім.Соломії Крушельницької обдарували присутніх піснями на слова Богдана Мельничука.

До речі, саме Богдан Мельничук - письменник, заслужений діяч мистецтв України - став лауреатом премії князя дитячої літератури у  номінації “За кращі твори для дітей та юнацтва ”. А ось перемогу в номінації “За вдалий літературний дебют серед молодих авторів" здобув  учень Тернопільської загальноосвітньої школи  № 24 Олексій Мартинюк. У номінації “За популяризацію творчості Романа Завадовича” премію отримала Зборівська державна українська гімназія ім. Р. Завадовича.

 

Лауреатів, учасників конкурсу, а також  вихованців Петриківського дитячого будинку-інтернату, що нагодились на мистецьку дефіляду, привітав заступник міського голови Тернополя Леонід Бицюра.

"Романа Завадовича справедливо величають князем української дитячої літератури. І це заслужено, - зазначив Леонід Олексійович. - Адже наш земляк цілком свідомо обрав стезю, на якій годі швидо добитись визнання. Своєю творчістю він відкриває дітям двері до храму краси, мистецтва, пізнання народних традицій та світу. Він закладає у їхні серця ази доброти, навчає мислити, розвиває їхню уяву. Роман зі Славної є тим яскравим  прикладом письменника-педагога, котрий формує дитячі душі та вчить ніколи не опускати рук, у навіть найскладніших ситуаціях не втрачати гумору та  завжди вірити в дива. Дуже сподіваюсь, що для кожного з вас його наука стане своєрідним дороговказом, шпаргалкою на щодень".

Ініціатором встановлення премії імені Романа Завадовича є літератор, член літературного об`єднання при обласній організації Національної спілки письменників України, журналіст, директор комунальної установи облради "Тернопільський обласний молодіжний методичний центр" Володимир Демчишин.

"Заснована премія мистецькою фундацією "Батьківські обереги", яку очолюю, спільно з тернопільською організацією Української асоціації творчої інтелегенції "Світ культури" та редакцією журналу "Літературний Тернопіль", - зауважив пан Володимир. -  Присуджується у трьох номінаціях у загальному розмірі 13 тисяч гривень. Фіннсову пітримку надає  благодійнй фонд "Подоляни"". 

"Ця премія мого батька дасть можливість новим та надійним авторам дитячої літератури, своїми віршами та оповіданнями, навчати нові покоління про свою історію та спадщину, - написав  у листі до Володимира Демчишина син Романа Завадовича  також Роман Завадовича, котрий нині мешкає у США. -  Хочу вірити, що усе буде гаразд!"